Mașinile electrice au devenit mult mai căutate din momentul în care carburanții s-au scumpit enorm. Mai mult decât atât, cei care își doresc să nu polueze mediul s-au îndreptat și ei către un asemenea model de autovehicul.
Însă, după ce carburanții au atins sume record, a venit și rândul energiei electrice să atingă prețuri uriașe. Și cum un necaz nu vine niciodată singur, așa cum zic românii, marile marketuri, care permiteau încărcarea mașinilor electrice gratis, au renunțat la acest serviciu din cauza costurilor ridicate.
Astfel, odată cu scumpirile din energie, șoferii de mașini electrice ajung să plătească aproape la fel ca cei care conduc mașini convenționale. De exemplu, o mașină electrică va consuma pentru 1.000 km aproximativ 190 kWh. Pentru aceeași distanță, o mașină clasică va consuma, în funcție de combustibil, aproximativ 70 litri de benzină, respectiv 60 de litri de motorină. Astfel, șoferii de mașini electrice care vor încărca la stațiile publice vor scoate din buzunar peste 470 de lei, la fel ca cei care merg cu o mașină clasică.
Cei care își vor încarcă mașina electrică acasă vor ieși mai ieftin, dar apoi riscă să nu se mai încadreze în plafonul subvenționat de stat.
”Am o factură de 1.250 de lei la prima vedere. Enorm… este greu de suportat pentru orice salariu. Mașina electrică este foarte convenabilă, tariful nu e convenabil”, a declarat Anda, șoferița unei mașini full electrică, care o încarcă de cele mai multe ori acasă. Acest procedeu este vizibil pe factura de energie, acolo unde adaugă cel puțin 500 kWh într-o lună, relateză digi24.ro.
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, susţine folosirea maşinilor electrice. ”Când o gospodărie depășește pragul de 255 de kwh consumați ajunge la un preț de aproximativ 2 lei și la acest preț încă este în pragul de rentabilitate inclusiv mașina electrică”, a explicat ministrul Mediului.